Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

Mardin Valiliği
Mardin Valiliği
Mardin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri İl Protokol Listesi İl Etik Komisyonu İmza Yetkileri Yönergesi
  • MARDİN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Valilik Kararları Genelgeler/Yönergeler İhale İlanları İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
9
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Tuncay AKKOYUN
      • Vali Yardımcıları
        • Mehmet Naim AKGÜL
        • Hasan KURT
        • Osman ÇELİKKOL
        • Fatih EROĞLU
        • Büşra UÇAR KOYUN
      • Kaymakamlar
        • Muhammet ÖZTABAK
        • Abdullah ŞAHİN
        • Ömer Faruk ÖZDEMİR
        • Evren ÇAKIR
        • Ömer Tuğrul KUNDAKÇI
        • Muhammed Enes İPEK
        • Furkan ÇAKIR
        • Fatih ÇEVİK
        • Mehmet Sadık KILIÇ
        • Yunus Emre BAYRAKLI
    • Valilik Birimleri
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İl Enerji Yönetimi
    • İl Protokol Listesi
    • İl Etik Komisyonu
    • İmza Yetkileri Yönergesi
  • MARDİN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Valilik Kararları
    • Genelgeler/Yönergeler
    • İhale İlanları
    • İlan Portalı
  • İLETİŞİM
 

VALİLİK GENEL EMRİ 2024/1 (Mera ve Kışlakların Kullanım Esasları)

16.09.2024
Dayanak
a) 4342 Sayılı Mera Kanunu,
b) 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu,
c) 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu,
d) 1774 Sayılı Kimlik Bildirme Kanunu,
e) 3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun.
f) 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu,
g) 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun.
 
İllerde uygulanan güvenlik önlemlerine uyulmak kaydıyla meraların göçerlere kiralanabileceği ve sürü sahiplerinin meralardan faydalanabileceği mevzuatlarda belirtilmiştir. 4342 Sayılı Mera Kanunu ve 31.07.1998 Tarihli Resmi Gazete ‘de yayınlanan Mera Yönetmeliği hükümleri uyarınca, İl Otlatma Planı ile ihtiyaç fazlası Mera/Yaylak ve Otlakların her türlü kiralama işlemleri İl Mera Komisyonumuzca yürütülmektedir.
 
1-Mardin İl Mera Komisyonunun 09.05.2024 tarih ve 9. Oturum 1. No'lu Kararı ile Mera  Yönetmeliğinin 7. ve 13. Maddesi 2007/1 sayılı Mera, Yaylak ve Kışlaklarda Otlatma Yönetimi Uygulama Esasları Genelgesinin 13. Maddesine istinaden İlimizde ihtiyaç fazlası mera olmadığından kiralama yapılacak mera alanımız bulunmamakta olup, sürü sahipleri aşağıda detayları belirtilen şartlarda kiralama yapmaları durumunda Şahıs İşletmesini ve arazilerini kullanabileceklerdir.

2- İlimiz sınırları içerisinde güvenlik nedeniyle sıkıntılar yaşanmaması için; Şahıs İşletmelerini kiralamak isteyen başvuru sahipleri ilgili İlçe Kaymakamlıklarına dilekçe ile başvuruda bulunacak olup, Kaymakamlıklar tarafından güvenlik önlemleriyle ilgili değerlendirmeler yapılıp, müracaatları uygun görülen hayvan sahibi ile gelecekleri işletme sahibi arasında yapılacak olan kira sözleşmesi İlçe Kaymakamlıklarınca onaylanacaktır.

3- Sürü sahipleri kiraladıkları Şahıs İşletmesi ve arazilerine hayvanlarını motorlu araçlarla veya yaya olarak nakledebileceklerdir. Yaya olarak gelecek sürü sahipleri kışlatma yapacakları yere intikal ederken 01.02.2024 tarihli ve 2024/01 Karar No'lu Mardin İli Hayvan Sağlığı Zabıtası Komisyon Kararında alınan Hayvan Hareketlerinin Kontrolüne ilişkin bölümde belirlenen Göçer Güzergâhları ve Sevk Kontrol Noktalarından geçerek konaklayacakları yere intikal edeceklerdir. Şahıs işletmelerinden dönüşler de aynı usullere göre yapılacaktır.

4- Mera Kanununun 26. Maddesi uyarınca İl Mera Komisyonu tarafından 2024 Yılı için otlatma bedeli Küçükbaş hayvan başına 40 (Kırk) TL, Büyükbaş hayvan başına 220 (İki yüz yirmi) TL olarak tespit edilmiştir. İlimizde mevcut mera, yaylak ve kışlaklarda İlimizde bulunan veya İl dışından gelen sürü sahiplerinin izinsiz hayvan otlattıklarının tespiti halinde, her bir hayvan başına tespit edilen ücretin 3 (Üç) katı tahsil edilir. İl Mera Komisyonunca tespit edilen ücret ve para cezalarının takip ve tahsilinde              6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uygulanır. Yapılan tahsilatlar       ilgili Belediyeler tarafından O yerin mera, yaylak ve kışlak alanlarının ıslah ve geliştirilmesi amacıyla      Belediye Bütçesinde açılan ayrı bir hesaba gelir olarak kaydedilecek ve amacı dışında kullanılmayacaktır. 

5- İşletme kiralayan vatandaşların güvenliklerinin sağlanması amacıyla, sorumluluk sahasına göre İlgili Jandarma Komutanlığı tarafından geçici köy korucuları da kullanmak suretiyle gerekli tedbirler alınacaktır.

6-    Kiralama yapacak şahıslar hakkında "1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanunu'na göre yapılacak bildirimlerden İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü' nün 06.04.2001 tarih ve 2142 sayılı Genelgesine istinaden kiralayan şahıs sorumlu tutulacaktır.

7-    Şahıs İşletmelerinden faydalanacak Kişiler kiraladıkları işletmelerin yakınında bulunan yayla ve meraları sürmek inşaat yapmak vb. yollarla tahrip etmeyeceklerdir. Aykırı davrananlar hakkında, "3091 sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun" hükümleri çerçevesinde yasal işlem yapılacaktır.

8-    Şahıs İşletmelerini kiralayanların hayvanlarını kiraladıkları yerlere nakletmeleri sırasında ekili- dikili ağaçlar, ağaçlıklar, ziraatta kullanılan alanlar, su arkları set ve bentler, hendek, duvar, tarla ve bahçe yolları gibi korunacak çiftçi mallarına yapacakları tecavüz ve verecekleri zararlar "4081 sayılı Çiftçi Mallarının Korunması Hakkındaki Kanun" uyarınca tahsil edilecektir.

9-    İçişleri Bakanlığının 29.04.2003 tarih ve B050İLİ0060001.420.210–552/2117 ve 11.07.2007 tarih ve B050İLİ0060001.420.210–552/4171 sayılı Genelgeleri doğrultusunda, meralarda hijyenik tedbirler almadan, süt ürünleri üretimine ve imalat yeri gösterilmeyen peynirlerin kullanımı ve arzına müsaade edilmeyecektir.

10-    Otlatma mevsimi boyunca İl Jandarma Komutanlığı tarafından ihtiyaç halinde geçici asayiş karakolları ve devriyeler tesis edilerek, vatandaşların can ve mal güvenliği sağlanacak, terör örgütlerinin bu bölgelerde faaliyet göstermelerine müsaade edilmeyecektir.

11-    Özel Mülkiyete ait Meraların kapasitelerini aşmayacak şekilde Mülkiyet sahibinin kiraya verebileceği çoban ve göçerlerde İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne müracaat ederek otlatma sezonuna ait İl Makamınca onaylı Çoban/Göçer Kimlik Kartının mutlaka bulundurulması gerekmektedir.

12-    İl dışından hayvan otlatmak amacıyla gelen sürü sahiplerine geldikleri yerlerdeki İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüklerince hayvan sevk işlemlerinin yapılabileceği ihtimali bulunduğundan, Şahıs işletmelerine yapacakları kiralama işlemleri tamamlanmadan İl/İlçe Müdürlüklerimizce işletmeye hayvan sevk ve varış işlemlerinin yapılmaması,

Yukarıda açıklanan emirlere uymayanlar hakkında; fiilleri ile ilgili olarak Kanunlarda başka Özel bir Hüküm bulunmadığı takdirde 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunun 11/C ve 66. Maddeleri delaleti ile 5326 sayılı Kabahatler Kanununun ilgili maddeleri hükmü uyarınca kanuni işlem yapılacaktır.

Bu “Valilik Genel Emri" nin görev ve sorumluluk alanları itibariyle Kaymakamlıklar, Belediyeler ve Köy Muhtarlıkları ile Jandarma Teşkilatı tarafından Mahallelere ilan ettirilerek vatandaşımıza duyurulacaktır. "Valilik Genel Emri" nin uygulanmasının temin ve takibi; Kaymakamlıklar, İl Jandarma Komutanlığı, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, Belediye Başkanlıkları, Mahalle (Köy) Muhtarlıkları ve ilgili diğer Resmi Daireler tarafından ifa edilecektir.

                                                                                                                                                                              Tuncay AKKOYUN
                                                                                                                                                                                         Vali
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Kullanım Hakları
  • Bilgi Edinme
Adres: 15 Temmuz Şehitler Caddesi Valilik Hükümet Konağı Artuklu/MARDİN
Valilik Santral: 0482 212 30 56 - Özel Kalem Müdürlüğü: 0482 212 37 41
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız