T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
MARDİN VALİLİĞİ
İl Yazı İşleri Müdürlüğü
Sayı : 20355334-491/
22/04/2015
Konu : Sınır İşlemleri Usul ve Esasları
GENELGE NO: 1
İlimizle 151. 6 km lik sınırı bulunan Suriye'deki savaş koşulları ve çatışmalardan kaynaklı geçici koruma, acil ve insani amaçlı giriş taleplerinin devam ettiği ilimizde Suriye ile yoğun akrabalık ve ticaret ilişkileri bulunmaktadır.
İlimizde sınır işlemlerinin yürütülebileceği iki kara hudut kapısı bulunmaktadır. Şenyurt Kara Hudut Kapısında Kara Hudut Kapısı statüsü devam etmekle birlikte gümrük hizmetleri verilmemekte ve askeri bölge olarak Hudut Birliklerinin sorumluluk alanında bulunmaktadır. Kapının fiziki kapasitesi yetersiz olduğundan Valiliğimizce bu iş ve işlemlerin hızlı, etkin, güvenli ve ülkemize yakışır şekilde yürütüleceği fiziki yapı için çalışmalar başlatılmıştır. Nusaybin Gümrük Kapısı ise Suriye tarafının tek taraflı olarak kapıyı kapalı tutması nedeniyle düzenli olarak kullanılamamaktadır.
Bu nedenle, yaralıların ve hastaların acil tedavi amaçlı giriş taleplerinde gecikmeler yaşandığı, gönüllü geri dönüş işlemlerinde sürecin uzadığı, TC vatandaşlarının Suriye'de bulunan yakınlarının ve Suriyelilerin aile birleşmesi, taziye, eğitim, sağlık vb. amaçlı girişlerinde mağduriyetlerin yaşandığı, Bakanlıkların ve Valiliğimizin tasarruflarının yerine getirilmesinde zaman zaman aksaklıklar yaşandığı ve meydana gelen yığılmaların güvenlik riski oluşturabileceği değerlendirilmektedir.
Bu bağlamda, kamu güvenliği ve yararı göz önüne alınarak; sınır işlemlerinde vatandaşlarımızın ve Suriyelilerin acil ve insani taleplerinin hızlı ve tanımlanmış süreçler üzerinden değerlendirilerek mağduriyetlerini önlemek, sınır güvenliğini etkin bir şekilde sağlamak amacıyla aşağıdaki usul ve esaslara göre hareket edilmesi uygun bulunmuştur.
1. Nusaybin ve Şenyurt Kara Hudut Kapılarındaki askeri birliklere gelen yaralılar ve acil hastalar, birliklerce 112 Acil Yardım istasyonuna derhal haber verildikten sonra sağlık ekiplerince en yakın sağlık kurumuna sevk edilecektir. Hastalık sebebiyle ülkemize giriş yapmak isteyenlerin durumu, var ise sınır noktasındaki görevli doktor tarafından, yok ise 112 Acil Yardım istasyonundan ekip istenerek kontrol edildikten sonra verilecek karara göre İşlem yapılacaktır. Bu işlemler, geciktirilmeksizin tamamlanacaktır.
2. Askeri birlik tarafından yapılacak sağlık personeli talebi ivedi olarak karşılanacak ve bu hususta hasta ve yaralı ile Kaymakamlıkça yaş ve cinsiyet durumuna göre refakati uygun görülen maksimum iki kişinin kabulü ve geri dönüşleriyle ilgili koordinasyon ilçe kaymakamları tarafından sağlanacaktır.
3. Valilikçe görüş ve onay süreçleri tamamlanan insani yardım malzemelerinin gönderilmesiyle ilgili kontrol, gümrük uygulaması ve koordinasyon ile ilgili işler Kaymakamlıkların yetki ve sorumluluğunda AFAD ve Kızılay işbirliğiyle yürütülecektir.
4. Nusaybin ve Şenyurt Kara Hudut Kapılarından Suriye vatandaşları haricinde Türk Vatandaşları ve üçüncü ülke vatandaşlarının Suriye’ye geçişine izin verilmeyecektir.
5. Gönüllü olarak ülkelerine dönmek üzere Şenyurt Gönüllü Geri Dönüş Merkezine başvuracak olan Suriyelilerin biyometrik verilerinin alınması, ikamet tezkeresi, yabancı tanıtım belgesi ve geçici kimlik kartı gibi kayıt esnasında verilen belgelerin geri alınması ve diğer onay işlemleri doğrudan Merkez tarafından yapılacak ve işlemler hafta içi mesai saatlerinde hızlı bir şekilde yürütülerek geri dönüşler kolaylaştırılacaktır.
6. Kimlik tespiti yapılamayanların geri dönüşleri yapılmayacaktır ve durum ivedilikle kolluk birimlerine bildirilecektir.
7. Cenazelerin giriş ve çıkışları ilçe kaymakamlıklarının yetki ve sorumluluğunda olup, cenazelerle ilgili mobil gümrük hizmeti, kimlik tespiti, gerekiyorsa otopsi işlemleri, sağlık tedbirleri ve alandaki güvenlik önlemleri kaymakamlıkların koordinasyonunda titizlikle yürütülecektir.
8. Cenazelere refakat etmek ve resmi evlilik ve vatandaşlık başvurularıyla ilgili belgeleri edinmek üzere Suriye'ye gitmek isteyenlere Kızıltepe ve Nusaybin Kaymakamları tarafından 10 günü geçmemek üzere geçici geçiş izni verilecektir.
9. Geçici izin belgesini ibraz edemeyenlerin çıkışına izin verilmeyecektir. İzin dönüşü girişlerde geçici için belgesinin ibrazı ve gerektiğinde parmak izi eşleştirmesi de yapılacaktır
10. Suriyelilerin geçici giriş izni taleplerini değerlendirmek üzere kaymakamlıklar bünyesinde Emniyet, Jandarma, Toplum Sağlığı Merkezi, GTH İlçe Müdürlüğü ve Sosyal Hizmet Merkezi personellerinin katılımıyla bir Komisyon oluşturulacak ve başvurular en geç 15 günde bu Komisyon tarafından değerlendirilecek.
11. Aşağıdaki durumlar insani olarak değerlendirilir.
a. TC vatandaşlarının çeşitli nedenlerle Suriye’de bulunan Suriye uyruklu resmi nikahlı eşleri ve çocukları, anne ve babaları,
b. TC vatandaşlarıyla evli olan Suriyelilerin Suriye uyruklu anne ve babaları,
c. Vatandaşlığa geçiş işlemlerini yürütmek üzere giriş talebinde bulunanlar,
d. Çeşitli nedenlerle Adliyelerde hazır bulunması konusunda haklarında Mahkemelerce veya Savcılıklarca çağrı yazısı bulunanlar,
e. Ülkemizdeki yüksek öğretim kurumlarında öğrenim gören öğrenciler, bu kurumlarda çalışan eğitim görevlileri ve öğretmenler ile bunların eş ve çocukları,
f. Üçüncü ülkelere transit geçiş yapmak isteyenler. Ancak, birinci derece aile üyeleri dışındakilerin talepleri için Göç İdaresi Genel Müdürlüğüne bildirilecek.
12. Valilik bünyesinde ihracatımızın olumsuz etkilenmemesini teminen tarımsal ve ticari faaliyetler ile insani yardım faaliyetlerinde bulunmak üzere giriş-çıkış taleplerini değerlendirmek üzere ilgili Vali yardımcısının başkanlığında, AFAD Müdürü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü, Gümrük Müdürlüğü, Sanayi ve Ticaret Odası Başkanlığı, Ziraat Odası Başkanlığı ve Kızılay temsilcilerinden oluşan bir komisyon kurulacaktır.
Komisyonun sekretarya işleri İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından yürütülecek olup, komisyon başvuruların yoğunluğunu da göz önüne alarak ayda en az bir defa toplanacaktır.
Talebi olumlu değerlendirilenlere, gerekli güvenlik önlemleri alınarak ve kişilerin tanınmalarını sağlayacak şekilde kamera kayıtlarının tutulmasından sonra gümrük hizmeti verilecektir.
13. Bu genelge de yer alan gönüllü geri dönüş, insani yardım malzemelerinin gönderilmesi, acil ve insani mülahazalarla yapılan giriş-çıkış işlemleri kapsamında Şenyurt Kara Hudut Kapısında verilecek mobil gümrük hizmeti Mardin Gümrük Müdürlüğünce karşılanacaktır.
14. 6458 Sayılı Yabancılar ve Uluslararası koruma Kanunu kapsamında geçici koruma amacıyla gelenler hariç, yasadışı yollardan ve sınır ihlali yaparak ülkemize giriş yaparken yakalananlar, hudut birliklerince kolluğa teslim edilirler.
Bilgi edinilmesini ve uygulamanın hassasiyetle yürütülmesini önemle arz ve rica ederim.
Ömer Faruk KOÇAK
Vali