T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
GENELGE
2025/1
"2025 Yılı Yatırım Programında yer alan ekonomik ve sosyal hedeflere ulaşmak amacıyla; makroekonomik politikaların, sektör programları ile bölgesel gelişme programlarının ve bunlarla ilgili yatırımların koordineli bir şekilde yürütülmesi esastır." temel ilkesi doğrultusunda ilimiz yatırımlarının il düzeyinde takibi ve İl Koordinasyon Kurulunun oluşum, çalışma, esas ve yöntemleri ile işleyişini düzenlemek amacıyla bu Genelge hazırlanmıştır.
Kurulun Oluşumu :
1- İl Koordinasyon Kurulu; Vali Başkanlığında, Büyükşehir Belediye Başkanı, İlçe Kaymakamları, İlçe Belediye Başkanları, Yatırımcı ve İzleyici Bölge ve İl Kuruluşları ile ilgili diğer Kamu Kurum ve Kuruluşların Amirlerinden oluşur. Valinin uygun görmesi halinde diğer kurum, kuruluş, oda, dernek vs. temsilcileri toplantıya çağrılabilirler.
2025 Yılı İl Koordinasyon Kurulu Üyelerinin listesi aşağıya çıkartılmıştır:
İL KOORDİNASYON KURULU ÜYE LİSTESİ
-Mardin Büyükşehir Belediye Başkanı
-Artuklu Üniversitesi Rektörü
-İlçe Kaymakamları
-İlçe Belediye Başkanları
-Yatırımcı Bölge ve İl Kuruluşlarının en üst amirleri
-İlgili Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşlarının en üst amirleri,
Kurul Üyelerinin Yükümlülükleri :
2- Kurula üye olan birim amirlerinin toplantılara bizzat katılmaları mecburidir. Mazereti dolayısıyla toplantıya katılamayacak olan üye kamu kurum ve kuruluşlarının birim amirleri, durumu Valiliğe resmi yazı ile bildirerek, Valilik Makamının onayını aldıktan sonra yerine temsilci atayabileceklerdir. Toplantıya mazeretsiz olarak katılmayan üyeler hakkında gerekli idari işlemler yapılacaktır. Toplantıya katılan üyeler toplantı katılım listesini toplantı esnasında doldurarak imzalayacaklardır.
Kurul Toplantılarının Gündemi :
3 -İl Koordinasyon Kurulu Toplantıları gündemli yapılır ve Kurulun gündemi Vali tarafından belirlenir. Gündem, belirlenecek diğer konular yanında aşağıdaki konuları kapsar.
a) Birinci Toplantıda (21 Ocak 2025 Salı):
1- Geçen Yılın Toplu Değerlendirilmesi (01.01.2024/31.12.2024),
2- Yatırımların ve sosyo-ekonomik gelişmelerin izlenmesi, koordinasyonu,
3- Yatırımların yerel ve bölgesel kalkınma bakımından değerlendirilmesi,
b) İkinci Toplantıda ( 25 Nisan 2025 Cuma):
1- Birinci Dönemin Değerlendirilmesi
2- Yatırımların ve sosyo-ekonomik gelişmelerin izlenmesi, koordinasyonu,
3- Yatırımların yerel ve bölgesel kalkınma bakımından değerlendirilmesi,
c) Üçüncü Toplantıda (10 Temmuz 2025 Perşembe):
1- İkinci Dönemin Değerlendirilmesi,
2- Gelecek yıl için öngörülen tedbirlerin ve yatırım tekliflerinin değerlendirilerek
Valilik görüşlerinin oluşturulması,
3- Yatırımların ve sosyo-ekonomik gelişmelerin izlenmesi, koordinasyonu,
4- Yatırımların yerel ve bölgesel kalkınma bakımından değerlendirilmesi,
d) Dördüncü Toplantı (16 Ekim 2025 Perşembe)
1- Üçüncü Dönemin Değerlendirilmesi,
2- Yatırımların ve sosyo-ekonomik gelişmelerin izlenmesi, koordinasyonu,
3- Yatırımların yerel ve bölgesel kalkınma bakımından değerlendirilmesi,
Kurul Toplantıları:
4- Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında yapılacaktır. Toplantı tarihleri aşağıda belirtilmiş olup toplantı yer ve saati toplantıdan önce çağrı yazılarında toplantı üyelerine bildirilecektir. Herhangi bir nedenle toplantı tarihinin değişmesi durumunda, yeni toplantı tarihi yazı, e-posta veya telefonla üyelere bildirilecektir.
Yatırımcı kuruluşlar yatırımlarını şu dönemler halinde izleyeceklerdir:
DÖNEMİ |
AY |
TARİHİ |
DEĞERLENDİRMEYE ESAS ALINAN ZAMAN DİLİMİ (İZLEME DÖNEMİ ) |
1. TOPLANTI |
OCAK |
21 Ocak 2025 |
I. -2025 Yılının Değerlendirilmesi (2024 yılı sonu itibariyle son dönemin değerlendirmesi) |
2. TOPLANTI |
NİSAN |
25 Nisan 2025 Cuma |
II. -2025 Yılı Yatırımlarının İzlenmesi ve Koordinasyonu |
3. TOPLANTI |
TEMMUZ |
10 Temmuz |
III. -2026 Yılı Yatırım Tekliflerinin Görüşülmesi -2025 Yılı Yatırımlarının İzlenmesi ve Koordinasyonu |
4. TOPLANTI |
EKİM |
16 Ekim 2025 Perşembe |
IV. -2025 Yılı Yatırımlarının İzlenmesi ve Koordinasyonu |
Kurul Öncesi Yapılacak Çalışmalar :
5- Yatırımcı Bölge ve İl kuruluşları tarafından daha önce İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğüne isimleri bildirilen kullanıcılar; yatırım bilgilerini İl Koordinasyon Kurulu toplantılarının 10 gün öncesine kadar İçişleri Bakanlığı tarafından internet ortamında hazırlanan İl Yatırım Takip Sistemine (İLYAS) gireceklerdir.
Toplantıya katılan yatırımcı kuruluş yetkilileri, kuruluşları ile ilgili sunumlarını 10 dakikayı geçmeyecek şekilde Kurul’a takdim edeceklerdir. Sunumlar, yatırımların en son durumunu gösteren fotoğrafları eklenmiş olarak bilgisayar ortamında görsel sunum programında hazırlanacak (Microsoft PowerPoint) ve toplantı tarihinden en geç 10 gün öncesine kadar elektronik ortamda (mardinipkm@gmail.com) e-posta adresine ayrıca Valiliğimize (İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğüne) yazılı olarak gönderilecektir.
Değerlendirme Raporu:
6- Müdürlükçe, gerek Kaymakamlıklardan gelen, gerekse Kuruluşlardan gelen Yatırım Projeleri İzleme Raporları, Dönem Raporları ve İLYAS' a girilen verileri esas alarak, ildeki yatırımların harcama ve gerçekleşme durumları ile tespit edilen sorunları içeren ''Değerlendirme Raporu'' hazırlanarak her toplantıdan önce Valilik Makamının bilgi ve görüşlerine arz edilir.
Kurul Toplantısından Sonra Yapılacak Çalışmalar:
Kurul Toplantılarında alınan kararlar ile tespit edilen diğer koordinasyonu ve takibi gerektiren konular ilgili kurum ve kuruluşlara, merkez kuruluşlarına gerekli hallerde ilgili Bakanlığına intikal ettirilir. Ayrıca, İçişleri Bakanlığı kararlar hakkında bilgilendirilir.
İl veya Bölge Müdürlükleri tarafından Temmuz Ayında yapılan İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı öncesi gönderilen ve değerlendirme sonucunda valilik görüşleri ile oluşan İl Yatırım Teklifleri, Ajans Yönetim Kurulunda da görüşülmek üzere Dicle Kalkınma Ajansına gönderilir.
7- 2025 yılı için hazırlanan "Valilik Genelgesi" nde olası değişiklikler Kurul üyelerine bildirilir.
8- Bu Genelgenin uygulanmasıyla ilgili her tür iş ve işlemleri yapmakla İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü görevli ve yetkilidir. Müdürlük kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesine yönelik olarak kurum ve kuruluşlarla olan ilişkilerini Vali adına yürütür.
9- Bu Genelge 31 Aralık 2025 tarihine kadar yürürlüktedir.
Tuncay AKKOYUN
Vali